دوره TDC، به منظور پرورش مدرسین زبان تشکیل شده است. برای معرفی این دوره و ویژگیهای منحصر بفرد آن طرح مفاهیم زیر ضروری است:
تربیت مدرس (Teacher Training Course – TTC):
در دورههای تربیت مدرس، مدرسین فقط با تکنیکهای تدریس آشنا میشوند. این تکنیکها در موقعیتهای قابل پیشبینی مورد استفاده قرار میگیرند.
آموزش مدرس (Teacher Education Course):
در دورههای آموزش مدرس، مدرسین علاوه بر تکنیکهای تدریس با نظریههای کلی آن تکنیکها نیز آشنا میشوند.
دورههای فوق معمولا در دانشگاهها و مراکز تربیت مدرس زبان مورد استفاده قرار میگیرند. اما، این دورهها دارای محدودیتهای زیادی هستند که در ذیل به دو نمونه از آنها که به یکدیگر مرتبط هستند اشاره میشود.
پرورش مدرس (Teacher Development Course – TDC):
این دوره ترکیبی از دورههای فوق است با این تفاوت که مدرسین نقشی اساسی در رشد و پرورش خود ایفا میکنند. مدرسین زبان در این دوره با روش تدریس تعمقی (Reflective Teaching) تجهیز میشوند که آنها را در پروسه یادگیری مستقل و مادامالعمر قرار میدهد.
اهداف دوره:
رویه دوره:
برای دستیابی به اهداف دوره، روش نظری-عملی در دوره اتخاذ میشود. با این وجود،بخش عملی دوره مهمتر از بخش نظری آن است. به منظور ایجاد فرصت برای کارآموزان در به کارگیری عملی مفاهیم، جلسات دوره با همکاری آنها برگزار خواهد شد. در نتیجه کارآموزان باید با آمادگی کامل در جلسات حاضر شوند. همچنین لازم است کارآموزان برای هر جلسه گزارش آن جلسه را تهیه و آن را به مدرس دوره ارائه کنند. تهیه گزارش توسط کارآموزان در جهت تعمق در مفاهیم نظری وعملی لحاظ شده است.
ارزیابی و تدریس عملی:
در پایان دوره، کارآموزان به صورت نظری و عملی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. ارزیابی نظری به روش کتبی انجام میگیرد که در آن کارآموزان بایستی به سوالات مطرح شده پاسخ دهند. ارزیابی عملی از طریق تدریس عملی صورت میگیرد که در آن کارآموزان بایستی مهارتهای عملی تدریس خود را در موقعیتهای نیمه واقعی یا واقعی به کار گیرند.
از سال 1397 به بعد ، دوره تربیت استاد با غنای بیشتری برقرار می گردد و سبک و سیاق دوره CELTA را دارد . جزییات این دوره CELTA در تصویر ذیل مشخص است . تاریخ و ساعت شروع دوره را در تصویر ذیل ، دائما به روز میکنیم:
Goals of the Course:
Procedure:
To achieve the above-mentioned goals, the course adopts a theoretical and practical approach. However, the practical side of the approach naturally outweighs its theoretical side. Sessions will be run cooperatively with teacher students in order for them to put everything into practice. As a result, their full preparation for each and every of the sessions is required. To get the opportunity to reflect on what they learn, they also need to write reflective reports on the proceedings of each session.
Evaluation and Demonstration:
At the end of the course, the teacher students will be tested to see whether they have lived up to the expectations of the course. For this purpose, they will take a written test. Besides, they will demonstrate their teaching practice by being situated in semi-real contexts
نصیر به عنوان یکی از مراکز معتبر تربیت مدرس زبان ، در حوزه تربیت مدرس دوره آیلتس نیز فعال است و سالهاست فارغ التحصیلان این دوره ، در مراکز آموزش زبان کشور مشغول بکار هستند
شرکت کنندگان در این دوره ، با روشهای تدریس و آماده سازی متقاضیان برای شرکت در آزمون آشنا شده و تمام تکنیک های تدریس مهارتهای مختلف این آزمون را بخوبی آموزش می بینند و قادر خواهند بود هدایت تحصیلی کسانیکه می خواهند در آزمون رسمی آیلتس شرکت کنند را برعهده بگیرند.بسیاری از مدرسین مطرح آیلتس کشور ، فارغ التحصیل نصیر هستند . مدرک معتبر و مورد قبول آموزشگاه های کشور با هولوگرام کانادا تقدیم فارغ التحصیلان شده و در صورت تمایل بلافاصله استخدام میشوند
© 2023 - کلیه حقوق این پورتال متعلق به مؤسسات آنلاین و حضوری زبان نصیر میباشد. نسخه 2.8.1.0
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پورتال توسط گروه برنامه نویسی آقاجانی 09039202012