کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد
کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد

نکات مهم آزمون آیلتس ماک آنلاین

تاریخ انتشار: 1399/09/13

لینک اتاق آزمون :      https://www.skyroom.online/ch/nassir/ielts-mock (احتیاجی به یوزرنیم و پسورد نیست. کلیک کنید و گزینه مهمان را بزنید)


نکات مهم آزمون آیلتس ماک آنلاین

متقاضیان گرامی لطفا قبل از آزمون موارد زیر را به دقت مطالعه فرمایید

 

 

نکات مشترک کلیه بخش ها

- آزمون راس ساعت 9:00 برگزار خواهد شد. توصیه میشود حداقل 15 دقیقه قبل از شروع آزمون در اتاق آزمون حضور داشته باشید تا اگر مشکلی در کانکشن دارید برطرف نمایید.

- برای شرکت در آزمون حتما از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده فرمایید. (استفاده از موبایل بدلیل کوچک بودن صفحه وسخت بودن و زمانگیر بودن تایپ ابدا توصیه نمیشود.)

- در صورتیکه احیانا از موبایل برای آزمون استفاده میکنید، در گوشی های آیفون گزینه low power mode را غیرفعال کنید و همچنین از قسمت setting>display and brightness>auto lock را در حالت Never قرار دهید. (مجددا متذکر میشویم که ابدا استفاده از گوشی توصیه نمیشود و حتما با استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده فرمایید.)

- پراکسی یا VPN خود را خاموش فرمایید.

- سرعت کانکشن مناسب (حداقل  2 Mbps)  داشته باشید.

- در تمام طول مدت امتحان آیدی @Nassir_Azmiye در تلگرام آنلاین بوده و به لحظه پشتیبان تمام موارد فنی شما می باشد. همچنین شماره تلفن 02632565447 در تمام طول مدت آزمون برای پشتیبانی فنی در پاسخگوی شما خواهد بود.

- حالت Screen saver لپ تاپ خود را خاموش کنید یا در زمان پخش Listening هر چند دقیقه یکبار ماوس خود را تکان دهید تا صفحه خاموش نشود.

- در کلیه بخش ها در قسمت پایان بخش حتما باید دکمه Submit یا ارائه را بزنید. با مشاهده پیام Your response has been recorded جوابهای شما با موفقیت ارسال شده است.

- در تمامی بخش ها نوع ماژول آزمون (آکادمیک یا جنرال) خود را باید انتخاب کنید.

- برای بخش listening استفاده از هدفون و یا هندزفری بلامانع است. (هم میتوانید از اسپیکر استفاده کنید و هم میتوانید از هدفون یا هندزفری استفاده فرمایید.)

- حتما در طول آزمون یک قلم و چند کاغذ در دسترس داشته باشید.

 - در کلیه قسمت ها جهت بزرگنمایی میتوانید دکمه Ctrl کیبرد را نگه داشته و با دکمه وسط ماوس zoom یا unzoom کنید.

 - قبل از شروع آزمون طی چک لیست ده مرحله ای دریافت صدا، تصویر، فول اسکرین و زوم و ... چک خواهد شد.

 - آزمون در اتاق مجازی به آدرس زیر برگزار خواهد شد. در حال حاضر ورود به این اتاق به عنوان مهمان باز می باشد تا شما بتوانید جهت تست مرورگر خود به اتاق رفته و صدا و تصویر را تست نمایید. حتما قبل از آزمون به اتاق رفته و صدا و تصویر را چک بفرمایید. در صورتیکه در باز کردن اتاق مشکلی دارید یا صدا و تصویر را به درستی ندارید حتما مرورگر خود را به روز کنید یا از مرورگر دیگری استفاده نمایید. (مرورگرهای firefox و Chrome و Opera توصیه میشود.)   https://www.skyroom.online/ch/nassir/ielts-mock

 

نکات بخش   Listening

در قسمت listening همزمان که صوت برای شما پخش می شود، تصویر سوالات نیز به شما نمایش داده میشود.سوالات بطور خودکار همزمان با صوت در حال پخش برای شما ورق خواهد خورد. به جهت حفظ تمرکز شما و سرعت عمل بیشتر نیازی نیست که مستقیما پاسخها را در لحظه در پاسخنامه وارد کنید. کلیه پاسخها را روی یک برگه کاغذ یادداشت فرمایید و دقیقا همانند آزمون حضوری اصلی بعد از پایان کلیه پارتهای قسمت listening شما ده دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخهای خود را در فرم پاسخنامه آنلاین وارد فرمایید. بعد از اتمام listening این فرم برای شما باز خواهد شد و شما طی مدت 10 دقیقه پاسخهای خود را که روی برگه یادداشت کرده اید در این فرم وارد خواهید کرد.

در تمام طول listening ابدا از صفحه خارج نشده و همچنین هیچ دکمه ای بخصوص دکمه || pause را نزنید.

 

 نکات بخش Reading 

در قسمت  Reading  همانند آزمون اصلی شما یک ساعت فرصت دارید که به سوالات این بخش پاسخ دهید. این بخش شامل سه یا چهار متن می باشد. در زیر هر متن سوالات آورده شده و شما در همان صفحه به سوالات پاسخ خواهید داد. توصیه میشود همزمان با پاسخ در فرم انلاین روی برگه کاغذ نیز پاسخهای خود را یادداشت فرمایید که اگر بنا به هر دلیلی ارتباط شما قطع شد بتوانید به سرعت مجدد پاسخها را ثبت فرمایید. (توجه: برخلاف قسمت Listening شما در این قسمت زمان مازادی برای وارد کردن پاسخهای خود ندارید و کل زمان این بخش یک ساعت می باشد. بعد از یک ساعت امکان ارسال جواب بطور خودکار بسته خواهد شد و  درصورتیکه تا قبل از آن دکمه سابمیت را نزده باشید هیچیک از جوابهای شما ثبت خواهد شد.)

 

نکات بخش Writing

در قسمت  writing همانند آزمون اصلی شما یک ساعت فرصت دارید که به سوالات این بخش پاسخ دهید. این بخش شامل دو قسمت Writing 1  با بیست دقیقه زمان و Writing 2 با چهل دقیقه زمان می باشد. توصیه میشود متن خود را در برنامه دیگری (مانند word یا Notepad و... ) تایپ و ذخیره کنید و سپس در فرم پاسخنامه کپی نمایید. (توجه: کل زمان این بخش یک ساعت می باشد. بعد از یک ساعت امکان ارسال جواب بطور خودکار بسته خواهد شد و  درصورتیکه تا قبل از آن دکمه سابمیت را نزده باشید هیچیک از جوابهای شما ثبت خواهد شد.)


نکات بخش Speaking

ماژول Speaking شما توسط ممتحن آیلتس ماک برگزار خواهد شد. آزمون Speaking هر متقاضی حدود ده الی پانزده دقیقه می باشد و دقیقا طبق استاندارد آیلتس برگزار می شود.این آزمون در فضای اسکای روم و در همان لینک اتاق آیلتس ماک (https://www.skyroom.online/ch/nassir/ielts-mock) برگزار خواهد شد. در این آزمون شما نیاز دارید که دوربین و صدای خود را روشن نمایید. برای تست دوربین و صدای خود قبل از رسیدن روز آزمون با نام کاربری test و پسورد test وارد اتاق شده و از صحت عملکرد دوربین و صدای خود مطمئن شوید. برنامه زمانبندی تایم شما برای اسپیکینگ به شما اعلام خواهد شد. بخش اسپیکینگ هفته بعد از آزمون و برای هر فرد مجزا خواهد بود. برنامه زمانی اسپیکینگ بعد از آزمون در همین صفحه اعلام خواهد شد.
(XXبرنامه زمانبدنی Speaking بعد از آزمون در اینجا قرار داده میشودXX)
داوطلبین عزیز دقیقا راس ساعت مشخص شده در اتاق اسکای روم به نشانی زیر انلاین شوید.
https://www.skyroom.online/ch/nassir/ielts-mock
برای آزمون شفاهی هم با لپ تاپ میتوانید وارد شوید و هم گوشی موبایل.
لطفا ابدا زودتر یا دیرتر در اتاق حضور نداشته باشید.
درصورتیکه زودتر در اتاق حضور پیدا کنید از اتاق اخراج خواهید شد (چون نفر قبلی در اتاق است)
در صورت عدم حضور در زمان مشخص شده نمره بخش Speaking صفر خواهد شد و به هیچ وجه امکان زمان جایگزین وجود ندارد.
حداکثر تا روز قبل از آزمون شفاعی با نام کاربری و گذرواژه test وارد اتاق شوید و با کلیک روی آیکون میکروفون و دوربین (بالای صفحه سمت چپ)  از صحت عملکرد دوربین و میکروفون خود مطمئن شوید. در تمام طول مدت آزمون شفاهی  ، دوربین و صدای شما باید روشن باشد.



تاریخ و نحوه اعلام نتایج

 نتایج آزمون 14 روز بعد از آزمون کتبی و در روز جمعه بر روی سایت قرار میگیرد. جهت مشاهده نتایج خود به سایت نصیر به آدرس www.nassir.org  مراجعه نموده و در بالای صفحه روی گزینه "سلام به حساب کاربری خود وارد شودی" کلیک نمایید. سپس کدا دانشجویی و رمز عبور خود را وارد کنید. (رمز عبور سال تولد شما بطور مثال 1378 می باشد.) سپس به بخش کارنامه رفته و نتایج خود را مشاهده فرمایید.درصورتیکه بخواهید میتوانید به شعبه عظیمیه مراجعه نموده و نسخه فیزیکی مهر و امضا شده ریزالت خود را نیز دریافت فرمایید.



هر سوالی دارید با آیدی تلگرام @
Nassir_Azimiye و یا شماره تلفن 02632565447 مطرح فرمایید.

 




© 2024 - کلیه حقوق این پورتال متعلق به مؤسسات آنلاین و حضوری زبان نصیر میباشد. نسخه 2.8.2.0

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پورتال توسط گروه برنامه نویسی آقاجانی 09039202012