کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد
کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد

دریافت گواهینامه SSL، نماد دوستاره و نشان ملی ثبت

تاریخ انتشار: 1397/11/07

مؤسسه زبان نصیر به تازگی موفق به دریافت گواهینامه امنیتی SSL و نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است.

همچنین نشان ملی ثبت (رسانه های دیجیتال) از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توسط این مؤسسه دریافت شده است.

گفتنی است دریافت این گواهینامه ها و نشان ها به معنای امنیت بیشتر اطلاعات بازدید کنندگان و اعتماد بیشتر در ثبت اطلاعات و پرداختها، از پورتال نصیر خواهد شد، که در زیر توضیحاتی در مورد هر یک از این نمادها داده شده است.

مؤسسه آموزشی زبان نصیر کرج

SSL چیست؟

همان طور که می دانیم، اطلاعاتی که به طور معمول در صفحات وب رد و بدل می شوند در بستر پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol انتقال می یابند، این پروتکل استانداردی تعریف شده است که با آن متن ساده یا plain text را منتقل می کنند، از طرفی این داده ها به دلیل رمزنگاری نشدن، برای افراد سوم شخص قابل خواندن هستند، مثلا اگر پسورد خود را در بستر این پروتکل به سروری منتقل کنید، ممکن است از طریق سرویس دهنده اینترنت، قابل روئیت باشد (با استفاده از برنامه هایی تحت عنوان sniffer)، لذا http از لحاظ امنیتی برای کارهایی که به اطلاعات حساس از جمله حسابهای بانکی و رمزهای مشتریان مربوط می شود اصلا مناسب نیست، از این رو بانک ها و فروشگاههای اینترنتی و در کل سایتهایی که امنیت کاربران برایشان اهمیت زیادی دارد، از پروتکلی دیگر به نام HTTPS یا Hyper Text Transfer Protocol Secure بدین منظور استفاده می کنند.

مؤسسه آموزشی زبان نصیر کرج

پروتکل HTTPS چیست و چه فرقی با HTTP دارد؟

HTTPS پروتکلی است که در بستر آن امکان رمزنگاری (encrypt) اطلاعات فراهم می شود، به لحاظ تخصصی در HTTP پورت ۸۰ مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که در HTTPS این پورت ۴۴۳ است؛ از طرفی همانطور که گفتیم در HTTP داده ها به صورت متن ساده یا plain text هستند اما در HTTPS رمزنگاری داده ها به وسیله SSL انجام می شود. پروتکل امنیتی (SSL) یکی از پروتکل‌های استاندارد جهت انتقال داده‌ها بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) به صورت رمزنگاری شده است.

مؤسسه آموزشی زبان نصیر کرج

نماد اعتماد الکترونیکی:

یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند.

نماد دائم یک ستاره: پس از اعطای نماد موقت فرایند بررسی فروشگاه جهت دریافت نماد دائم آغاز می‌شود. اعطای نماد دائم، مستلزم احراز مجموعه‌ای از معیارهاست.

نماد دائم دو ستاره: فرایند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است.مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای آگاهی متقاضیان دریافت نماد، شاخص‌های ارزیابی تهیه کرده‌است که این شاخص‌ها معیار تعیین شرایط احراز در هر کدام از انواع نماد توضیح داده شده در بالاست.

مؤسسه آموزشی زبان نصیر کرج

نشان ملی ثبت (نماد ساماندهی پایگاههای اینترنتی و ثبت رسانه های دیجیتال)

نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می گردد.

نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال تنها به وب سایت هایی که هویت حقوقی آنان تایید شده باشد و دارای مجوزهای قانونی مرتبط نیز باشند اعطا می گردد.

© 2024 - کلیه حقوق این پورتال متعلق به مؤسسات آنلاین و حضوری زبان نصیر میباشد. نسخه 2.8.2.0

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پورتال توسط گروه برنامه نویسی آقاجانی 09039202012