کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد
کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد

نکاتی درباره آزمون آیلتس که باید بدانید!!!!

تاریخ انتشار: 1399/07/27

نکاتی درباره آزمون آیلتس که باید یدانید.

اغلب اوقات مشورتهای اشتباهی درباره آیلتس داده میشود. هنگامی که زبان آموزان برای آیلتس آماده میشوند داستان ها و حکایت های مختلف و متفاوتی علی الخصوص از افرادی که دانش و تخصص کافی ندارند میشنوند. بهتر هست به هیچ کدام از این راهنمایی های غالبا نادرست گوش نکنید!!!!! در عوض روی ارتقاء سطح زبانتان  و مشاوره هایی که متخصصین این امر به شما می دهند گوش کنید. تمرینهای زبان رو تو برنامه روزانتون بگنجونید و روی کمک ما حساب کنید.

واقعیت ها:

آیلتس ابدا از هیچ آزمون دیگری سخت تر نیست. سوالات بسیار واضح و شفافی که طرح شده اند تا سطح معلومات زبان شما را ارزیابی کنند، مثل همه امتحانات دیگر فقط با آمادگی کامل به دست می آید.

این رو به  خاطرداشته باشید که هیچ نمره ای تحت عنوان "قبول" یا "رد" در آیلتس وجود ندارد. نتیجه آزمون د مقیاس ۹ نمره ای (۱ کمترین و ۹ بالاترین) منتشر میشود. این مقیاس در طول ۲۰ سال همواره ثابت بوده. نمره ای که شما نیاز دارید بستگی به شرایطی داره که ویزای شما یا اون شرکت و یا موسسات تعیین کرده اند. پس باید حتما این واقعیت رو بدانید که چه نمره ای رو قرار هست بگیرید.

سوال:

آزمون آیلتس رو میتونیم در هرجای دنیا می توانیم بدهیم؟

اگر آزمون رو در کشور خود بدهیم نمره بهتری میگیرم؟

این یکی از صحبت هایی هست که همواره از گذشته تا به حال مطرح بوده. با این حال نکته ای که حائز اهمیت هست این هست که میزان سختی آیلتس در هرجایی که شما آزمون بدهید یکسان هست. فقط کافی هست یک فکر کوچک کنید که کجا راحت تر هستید. شاید جالب باشد که بدانید خواب کافی در شب آزمون به شما کمک زیادی میکند که بهترین عملکرد رو داشته باشین.

هزینه آزمون به طور باورنکردنی الان ماه به ماه افزایش در حال افزایش است. پس برای جلوگیری از هدر کردن پولتان حتما به این هم فکر کنید که چقدر زمان نیاز هست تا به محل آزمون برسید(در غیر اینصورت آزمون سر زمان مقرر شروع شده و شما قسمت هایی از تست را از دست خواهید داد). ترجیحا قبل از آزمون یک بار در همان تایم(مثلا صبح یا ظهر) به محل آزمون سفر کنید تا از مسیر باخبر شوید. این نکته را هم تو فدر ذهن داشته باشید که افرادی که آزمون آیلتس رو میگیرند در سراسر جهان همه به میزان برابر دوره دیده اند، با نظارت دقیق سازمان آیلتس اطمینان کامل از اینکه پاسخ های شما به درستی  و به شکل برابر در همه ی مراکز سرتاسر دنیا نمره داده میشه حاصل می شود.

سوال:

اگر با لهجه بریتیش یا امریکن صحبت نکنیم نمره از دست میدهیم؟

همچین انتظاری از کاندیدهای آزمون وجود ندارد که با لهجه خاصی صحبت کنند، در عوض باید جوری واضح و روان صحبت کنیم که مصاحبه کننده در بخش speaking مفهوم صحبتهای ما رو متوجه شود. تمرین و تکرار روزانه و گوش کردن به لهجه های اصیل انگلیسی کمک میکند تا شما کلمات رو درست تر تلفظ کنید.

اگر بیشتر از تعداد لغاتی که در قسمت writing مجاز هستیم بنویسیم، نمره بیشتری خواهیم گرفت؟

نوشتن حداقل کلمات که در پارت اول آزمون آیلتس 150 کلمه و در پارت دوم 250 کلمه است. اگر چنانچه کمتر از این تعداد لغت توسط شخص نویسنده نوشته شد منجر به از دست دادن نمره خواهد شد. اگرچه نوشتن کلمات بیشتر به  این معنا نیست که شما نمره بهتری در این قسمت کسب خواهید کرد، در عوض نکته مهم این هست که شما به درستی از دانش انگلیسی خود استفاده کنید، از گرامر مناسب بهره ببرید و دامنه گسترده ای از لغات و جملات مفید را که به خاطر سپردید بر روی کاغذ بیاورید.

سوال:

اگر نظرات من با نظر شخصی که قسمت speaking را امتحان میگیرد و یا قسمت writing را تصحیح می کند متفاوت باشد، امکان از دست دادن نمره هست؟

در آزمون writing و speaking، هیچ نظر درست و غلطی وجود ندارد. شخص امتحان گیرنده، دانش زبان شما را برای بیان نظرات و اطلاعات تان مورد ارزیابی قرار می دهد.

سوال:

اگر به طور مستمر نمونه سوالات آیلتس را تمرین کنیم نمره بالاتری می گیریم؟

تمرین نمونه سوالات به شما کمک میکند تا با پروسه آزمون و اینکه در هر بخش چه چیزی از شما انتظار میرود آشنا شوید. این تمرینات آمادگی مطلوبی را برای تقویت کردن مهارت هایی که شما نیاز دارید رقم می زند. همین طور باید به یاد داشته باشید برای این امر شما باید بصورت روزانه و در قالب اتفاقات روزمره انگلیسی را به کار ببرید یا با دوستان خود صحبت کنید، یادداشت و ایمیل به زبان انگلیسی بنویسید، روزنامه انگلیسی بخوانید، یا رادیو و پادکست گوش کنید.

اگر احساس میکنید که به کمک احتیاج دارید، میتوانید پکیج های فشرده آیلتس آموزشگاه نصیر را جویا شوید. برای اطلاعات بیشتر با نزدیکترین شعبه به محلتان تماس بگیرید.

https://www.nassirinst.ir/Page/ContactUs 

به منظور جلوگیری از تقلب و نمره گیری به روشهای غیر معمول، آیلتس دارای سیستم امنیتی پیچیده و چند لایه میباشد. برای نمونه بررسی هویت و شناسایی افراد هنگام ثبت نام توسط این سازمان انجام میشود. هنگام ثبت نام و هنگامی که به محل آزمون میرسید عکس و اثر انگشت شما اسکن میشود که در هر زان برای حصول اطمینان از اینکه فرد آزمون دهنده مشخص دیگری نیست این تدابیر اندیشیده شده.

همه سنترهای آیلتس نظاره و شنود میشوند!!!

سوال:

آیا بر اساس برخی شنیده ها تقلب در آزمون آیلتس آنچنان دشوار نیست؟

برگه سوالات با امنیت بسیار بالا و بدون دخالت انسانی به مراکز برگزاری امتحان توزیع میشوند.

هر برگه شامل سوالاتی میشود که متخص همان شخص است و هیچ زمان آزمون ها مشابه یکدیگر نیستند.

هرگونه سوء استفاده مانند شرکت شخص دیگر در امتحان به جای فرد ثبت نام شده منجر به محرومیت از آزمون خواهد شد و جزئیات آن برای همه موسسات و مراکزی که قرار هست نتایج آزمون احراز شود فرستاده می شود. از جمله سفارت خانه هایی که مسئولیت صدور ویزا را بر عهده دارند.

سوال:

آیلتس از دیگر آزمون های انگلیسی سخت تر هست؟

هزاران مرکز آموزشی، شرکت و... آیلتس را به عنوان مدرک معتبر به خاطر کیفیت بالا و دقیق بودن آن می پذیرند. به همین دلیل بسیاری از کشورها این آزمون را به عنوان یکی از شرایط پذیرش اقامت به هر آزمون دیگری ترجیح میدهند.

در واقع موسسات و سازمان هایی که برای مهاجرت یا پذیرش به آنان مراجعه می کنید مشخص میکنند چه نمره ای از آیلتس را به آن نیاز دارید.

چرا آیلتس؟

پذیرفته شده در سراسر دنیا.

نتیجه آزمون شما توسط سازمان IDP (برگزار کننده آزمون) در کشورهایی چون استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر که در آن انگلیسی نیز صحبت می شود قابل استناد می باشد.

در دسترس.

 بیش از 110 مرکز آزمون در 140 کشور از جمله ایران با 48 مرتبه برگزاری در طول یک سال. از جمله مراکز متعدد در ایران.

دقیق.

 بر خلاف آزمون های مشابه دیگر، برای قسمت شفاهی آزمون اتاقی ساکت و بی سر و صدا برای متقاضیان فراهم شده تا عواملی که موجب حواس پرتی میشوند و وقفه در فرآیند مصاحبه ایجاد ایجاد میکنند از دسترس به دور باشند.

هم تلفظ و املای آمریکایی و هم انگلیسی در این آزمون پذیرفته می شوند و سوالات قبل از انتشار به صورت آزمایشی توسط متقاضیانی در سراسر دنیا کنترل میشوند تا اطمینان حاصل شود که سوالات مناسب هستند.

زمان آزمون حدودا 3 ساعت میباشد و نتایج در 13 روز به متقاضیان ارائه میگردد.

© 2024 - کلیه حقوق این پورتال متعلق به مؤسسات آنلاین و حضوری زبان نصیر میباشد. نسخه 2.8.2.0

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پورتال توسط گروه برنامه نویسی آقاجانی 09039202012