کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد
کلاسهای آنلاین نصیر تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میگردد

آشنایی با آزمون دولینگو Duolingo

تاریخ انتشار: 1400/08/27

 www.duolingo.ir


 

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یک آزمون معتبر بین المللی مانند آزمون های آیلتس و تافل است.

برنامه دولینگو با آزمون دولینگو چه فرقی میکند ؟

برنامه دولینگو یک برنامه آموزشی رایگان بسیار پیشرفته با روشی ساده و نوین برای آموزش همه زبانهاست. این برنامه از طریق کامپیوتر و موبایل و تبلت در کلیه پلتفرمها قابل دسترسی است که با ان میتوانید 40 زبان را بصورت رایگان بیاموزید. در حال حاضر سیصد میلیون نفر در سراسر دنیا عضو این برنامه هستند. از سال 2014 دولینگو، آزمون بین المللی خود را به دنیا معرفی نمود ولی بعد از مارچ 2020 همزمان با پاندمی کرونا استقبال کشورها و دانشگاههای نسبت به این آزمون رشد چشمگیری پیدا کرد و در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر دنیا از این آزمون استفاده میکنند.

آیا آزمون دولینگو فقط برای زبان انگلیسی است؟

در حال حاضر این آزمون فقط برای زبان انگلیسی می باشد. به محض اینکه آزمون سایر زبانها به دولینگو اضافه شود در همین وبسایت اطلاع رسانی خواهد شد.

چه کشورها و دانشگاههای آزمون دولینگو را پذیرش میکنند؟
در حال حاضر هزاران دانشگاه در سراسر دنیا از کشورهای مختلف آزمون دولینگو را به جای آزمون آیلتس و تافل پذیرش میکنند. شما میتوانید به این آدرس مراجعه نموده و نام کشور یا دانشگاه مورد نظر خود را سرچ نمایید.

آزمون دولینگو چه تفاوتی با آزمون آیلتس و تافل دارد؟

هزینه آزمون دولینگو فقط 49 دلار (حدود یک میلیون تومان) است در حالیکه هزینه آزمونهای آیلتس و تافل 300 دلار (حدود شش میلیون تومان) است.

کل آزمون دولینگو حدود سی الی چهل دقیقه می باشد ، در حالیکه آزمون های آیلتس و تافل حدود سه الی چهار ساعت طول میکشد. ضمن اینکه باید مجددا در یک روز دیگر جداگانه برای مرحله مصاحبه شفاهی به مرکز مراجعه کنید.

نتیجه آزمون دولینگو حداکثر دو روز بعد برای شما ارسال می شود در حالیکه نتایج آزمونهای آیلتس و تافل حداقل دو هفته بعد آماده میشود.

در آزمون دولینگو شما میتوانید در هر لحظه که میخواهید آزمون بدهید ولی آزمونهای آیلتس و تافل در زمانهای خاص برگزار میشود و شما باید هفته ها زودتر ثبت نام کرده و ماه ها منتظر زمان آزمون باشید.

شما میتوانید آزمون دولینگو را در منزل خود، یا محل کار یا هر مکان دیگری انجام دهید ولی برای آزمونهای آیلتس و تافل حتما باید در روز آزمون به مراکز آزمون سفر کنید.

در آزمون دولینگو میتوانید به هر تعدادی که دوست دارید کاملا رایگان آزمونهای آزمایشی را شرکت کنید و با توجه به اینکه آزمون را در منزل خود و با هزینه نسبتا کمتری است و در صورتیکه نمره لازم را کسب نکنید میتوانید براحتی مجددا آزمون بدهید استرس بسیار کمتری دارد. ولی آزمون آیلتس و تافل با توجه به هزینه بالا ، برگزاری آزمون در مراکز مشخص، فاصله زمانی زمانی زیاد تا آزمون بعدی همواره برای داوطلبین استرس زیادی دارد.

در آزمون دولینگو شما میتوانید بصورت کاملا رایگان و بطور نامحدود نتیجه آزمون خود را برای هر دانشگاهی یا مرکزی که میخواهید ارسال کنید ولی آزمونهای آیلتس و تافل فقط 2 نتیجه برای شما ارسال میکند و اگر احتیاج به ارسال بیشتر داشته باشید باید به ازای هر نتیجه مبلغ 25 دلار اضافه تر پرداخت کنید.

آزمون دولینگو دانش محور است و شما فقط با داشتن سطح مناسبی از زبان انگلیسی میتوانید نمره مورد نظر خود را بدست آوردید ولی آزمونهای آیلتس و تافل تکنیک محور هستند و شما علاوه بر دانش زبان انگلیسی باید مدت زمان زیادی تکنیکهای آزمون را بیاموزید.

آزمون دولینگو آسان تر است یا آیلتس و تافل؟

آزمونهای آیلتس و تافل بیشتر تکنیک محورهستند و همین موضوع باعث پیچیدگی و سختی این آزمونها می شود. ولی آزمون دولینگو دانش محور است و به همین جهت متقاضیان صرفا با داشتن معلومات کافی از زبان انگلیسی میتوانند نمرات مورد نظر خود را در این آزمون براحتی بدست بیاورند.

نمرات دولینگو چگونه با نمرات آیلتس، تافل و سطوح CEFR معادل می شود؟

در جدول این صفحه می توانید معادل نمرات آیلتس، تافل، سطوح CEFR و سطح کیفی هر بازه نمره در دولینگو را مشاهده فرمایید:

https://englishtest.duolingo.com/scores

برای انجام آزمون به چه چیزهایی احتیاج دارم؟

یک لپ تاپ که مجهز به وبکم و میکروفون است و اینترنت با سرعت حدقل  2 mb/s

برای احراز هویت چه مدارکی نیاز دارم؟

برای احراز هویت فقط داشتن پاسپورت کافی است. قبل از شروع آزمون مشخصات خود را وارد میکنید و سپس عکس شما گرفته میشود. سپس از شما خواسته میشد که پاسپورت خود را جلوی وبکم بگیرید تا تصویر پاسپورت ثبت شود. (در صورتیکه بنا به دلایلی پاسپورت ندارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.)

برای موفقیت در آزمون چه چیزهایی را باید مطالعه کنیم؟

برای موفقیت در این آزمون داشتن دانش زبانی عمومی در مهارتهای چهارگانه مورد نیاز است. ما برای شما پکیج جامع شامل راهنمای آزمون، توضیحات بخش های مختلف، نوع سوالات در هر مرحله و روش پاسخگویی به همراه ده ها نمونه سوال واقعی آزمونهای گذشته را آماده کرده ایم. علاوه بر این پی دی اف ضمائم کاملی از هرانچه که شما نیاز دارید برای مهارت در هر بخش مطالعه کنید در این پکیج آموزشی گنجانده شده است. همچنین بصورت دوره ای وبینارهای (سمینار تحت وب) اموزشی برگزار میگردد که راهنمای کامل آزمون با سوالات و جوابات در این وبینارها بررسی میشود. همچنین شما میتواندی در کلاسهای خصوصی انلاین ما با متخصصان با تجربه و با مهارت کامل در آزمون دولینگو که هر یک دهها کارنامه موفق در رزومه خود دارند شرکت نمایید.  جهت ثبت نام کلاس، تهیه پکیج آموزشی ، ثبت نام در وبینارها و یا دریافت فیلم وبینارهای گذشته میتواندید با ما تماس بگیرید.

چطور میتوانم آزمون را ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در آزمون دولینگو فقط احتیاج به یک ایمیل دارید. وارد سایت دولینگو شده و با وارد کردن سن، ایمیل و پسور دلخواه خود اکانت خود را بسازید. سپس با پرداخت هزینه دلاری آزمون به مبلغ 49 دلار آزمون شما ثبت میگردد. اگر امکان پرداخت دلاری ندارید به ما تماس بگیرید تا پرداخت را برای شما انجام دهیم.

آزمون در چه تاریخهایی برگزار می شود؟

هر تاریخ و روز و ساعتی که شما بخواهید میتوانید آزمون بدهید.

اگر نمره کافی را در آزمون بدست نیاورم چکار باید کنم؟
بلافاصله بعد از اعلام نتیجه، میتوانید مجددا تیکت گرفته و یکبار دیگر آزمون دهید.

چند بار می توانم آزمون بدهم؟

امکان شرکت در این آزمون در طول یک ماه، دو بار می باشد. (اینولید شدن جز تعداد دفعات محسوب نمی شود.)

اینولید شدن یعنی چی؟

اگر سوپروایزر/هوش مصنوعی آزمون به صحت آزمون شما شک کند و مشکوک به تقلب شود اصطلاحا آزمون شما اینولید میشود. مهمترین دلایل اینولید شدن عبارتند از نگاه کردن به اطراف در حین آزمون، خواندن چیزی از روی کتاب یا کاغذ یا گوشی، کافی نبودن نور محیط، مشخص نبودن کامل صورت و گوشها، صدای محسط اطراف، حضور داشتن فردی در کنار شما. در صورتیکه آزمون شما اینولید شود دولینگو یک فرصت مجدد به شما میدهد که با همان آزمون خریداری شده و بدون هیچ هزینه مازادی یکبار دیگر آزمون بدهید. ولی اگر بیشتر از دو بار اینولید شوید باید مجددا تیکت آزمون را بگیرید. اینولید شدن هیچ تاثیر منفی ای روی نتیجه مدرک نهایی ندارد.

بن شدن یعنی چی ؟

درصورتیکه تقلب در آزموت برای سوپروایزر/هوش مصنوعی صد در صد محرز شود اصطلاحا شما بن میشوید و دیگر نمیتوانید در آزمون شرکت کنید.

کجا باید آزمون بدهم؟

هر کجا که دوست دارید. در منزل، در محل کار یا اگر دوست دارید در سنتر تخصصی ما.

سنتر تخصصی دولینگوی مرکز شما چه امکاناتی دارد؟

فیبر نوری فوق سریع با سرعت دانلود و آپلود حداقل 60 – اینترنت بک آپ ADSL – فضای ایزوله بدون کوچترین صدا – پروژکتور جهت تامین نور استاندارد و کافی – اسپیکر و میکروفون بک آپ – لپ تاپ مناسب استاندارد با برنامه آزمون آپدیت شده – پشتیبانی فنی و تکنیکال در تمام طول مدت آزمون

اگر سوالات بیشتری داشتم از کجا میتوانم بپرسم؟

میتوانید با شماره 02632565447 تماس گرفته و یا با شماره 09106433341 در پیام رسانهای تلگرام، واتس اپ، سیگنال و سروش در ارتباط باشید.

www.duolingo.ir 

© 2024 - کلیه حقوق این پورتال متعلق به مؤسسات آنلاین و حضوری زبان نصیر میباشد. نسخه 2.8.2.0

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی پورتال توسط گروه برنامه نویسی آقاجانی 09039202012